Tζ. Καράσσο:Από την κλωστοϋφαντουργία ... leader στην on line βρεφική πάνα
Το όραμα του Τζάκο Καράσσο για την Agnotis, η άνοδος της on line βρεφικής πάνας και η είσοδος σε ξένες αγορές
Της Μαρίας Ακριβού
Για να μπορέσει να αναπτυχθεί μια επιχείρηση πρέπει η ομάδα που τη στελεχώνει να είναι σε θέση να καλύπτει, ή καλύτερα να δημιουργεί, ανάγκες στους καταναλωτές. Εάν ένα brand δραστηριοποιείται σε μια κορεσμένη αγορά, όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, με μαθηματική ακρίβεια τα μεγέθη του θα ακολουθήσουν φθίνουσα πορεία, εκτός και αν το προϊόν ή υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία είναι μακράν καλύτερες από εκείνες του ανταγωνισμού.
Γεννημένος σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον, όπου μετρά τέσσερις γενιές στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, ένιωθε ότι ήταν χρέος του να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση, προσδίδοντάς της μια φρέσκια πινελιά και μια άλλη οπτική. Ωστόσο, η αποβιομηχανοποίηση του κλάδου, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, οδήγησαν σε αλλαγή σχεδίων.
Ο Τζάκο Καράσσο, Ιδρυτής της εταιρείας Agnotis που παρασκευάζει και πουλάει διαδικτυακά βρεφικές πάνες, μολονότι διανύει την τρίτη δεκαετία της ζωής του, κατάφερε να εδραιωθεί στο ελληνικό επιχειρείν, λαμβάνοντας μάλιστα ένα από τα 7 βραβεία νεανικής επιχειρηματικότητας, ύψους 10.000 ευρώ από το Ίδρυμα του Σερ Στέλιου Χατζηιωάννου.
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα κέρδισε την εμπιστοσύνη του γυναικείου καταναλωτικού κοινού, πουλώντας πάνες μέσα από το ηλεκτρονικό του κατάστημα σε όλη την Ελλάδα με ανταγωνιστικό κόστος. Ο ίδιος γνώριζε ότι η πάνα είναι μια τεράστια αγορά με πολύ λίγους «παίκτες» και προοπτικές ανάπτυξης, όμως αυτό δεν καθιστούσε το έργο του ευκολότερο, καθώς οι ανταγωνιστές μπορεί να ήταν περιορισμένοι σε αριθμό, ήταν όμως πολυεθνικές, γεγονός που υπογράμμιζε την ανάγκη ανάληψης υψηλού επιχειρηματικού ρίσκου.
Όταν όμως οι μαμάδες, που θέλουν να αγοράζουν πάντα το καλύτερο για τα παιδιά τους, βρέθηκαν μπροστά σε ένα προϊόν που έχει καλή αναλογία ποιότητας-τιμής, ο δρόμος προς την επιτυχία άνοιξε και η αποδοχή δεν άργησε να έρθει. Σήμερα οι πάνες Agnotis φτάνουν σε χιλιάδες σπίτια σε όλη την Ελλάδα με την πελατειακή βάση ολοένα να διευρύνεται. Οι σταθερές χαμηλές τιμές όλο το χρόνο και τα δωρεάν μεταφορικά ενισχύουν την προτίμησή του κόσμου στην Agnotis δεδομένου ότι οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν εύκολα και με άνεση από τον καναπέ τους. Εκτός από τις πάνες, που είναι και το σήμα κατατεθέν, το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Agnotis περιλαμβάνει μωρομάντιλα, κρέμες αλλαγής πάνας, σαμπουάν - αφρόλουτρα, γαλάκτωμα σώματος, σπαθόλαδο και φυσικό σφουγγάρι.
«Η ιδέα για την Agnotis γεννήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο της Αμερικής, όταν είδα μία startup, την DollarSaveClub, που πουλούσε συνδρομητικά ξυραφάκια. Η συγκεκριμένη εταιρία είχε επιτυχία δισεκατομμυρίων δολαρίων. Με αυτό σαν έμπνευση, θέλησα να προσαρμόσω το συνδρομητικό μοντέλο σε μια τελείως διαφορετική βιομηχανία, αυτή της πάνας» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καράσσο.
Όραμά του είναι το όνομα της Agnotis να καταστεί συνώνυμο με την online φροντίδα του μωρού και της μαμάς. Η εμπορική καινοτομία της επιχείρησης και συνάμα το στοιχείο που τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό συνίσταται στο online συνδρομητικό μοντέλο που ακολουθείται, με άμεση παράδοση στο σπίτι. Τα προϊόντα είναι στο μεγαλύτερό τους ποσοστό φυσικά και διαθέτουν παγκοσμίως βραβευμένο design, κάτι που αποτελεί μεγάλη καινοτομία στο χώρο της βρεφικής περιποίησης.
“Κάθε χρόνο καταγράφουμε σταθερά διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και σταδιακά αυξάνουμε την παρουσία μας στο εξωτερικό. Έχουμε δραστηριότητα στην αγορά της Γερμανίας, εξάγουμε στη Λιβύη – εκεί όχι on line αλλά μέσω σούπερ μάρκετ - και συζητάμε για την είσοδό μας στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου το 2019”.
Όπως εξηγεί ο κ. Καράσσο ενδιαφέρον για την Agnotis παρουσιάζουν οι αναπτυγμένες αγορές που στηρίζουν μεγάλο ποσοστό της κατανάλωσής τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις αγορές μέσω ίντερνετ. Επιπρόσθετα, αναμένεται διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας που αφορά καλλυντικά για γυναίκες που έχουν γίνει μαμάδες. Στην συντρηπτική τους πλειοψηφία τα προϊόντα παράγονται στο εργοστάσιο της εταιρείας με τη διοίκηση να επενδύει κάθε χρόνο σημαντικά ποσά στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης.
“Ήμασταν η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία συνδρομής σε πάνα on line. Οι τιμές που προσφέρουμε είναι 30% κάτω σε σχέση με το ράφι των σούπερ μάρκετ και ο κόσμος μας προτιμά γιατί έχουμε μόνιμες προσφορές”.
Το μέσο καλάθι της Ελληνίδας μάνας ανέρχεται σε 32 ευρώ και η εκτίμηση του κ. Καράσσο είναι πως όσο αυξάνεται η προϊοντική γκάμα, τόσο θα μεγαλώνει και η μέση τιμή της οικογενειακής δαπάνης για τέτοιου είδους προϊόντα. Εξίσου όμως σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή της Agnotis παίζει και η εξεικοίωση των πελατών με το διαδίκτυο, οι οποίοι σταδιακά έχουν αρχίσει να το εμπιστεύονται ως μέσο αγορών.
Ωστόσο, παρά την έκρηξη των ηλεκτρονικών συναλλαγών, και ενώ θα περίμενε κανείς το πλαστικό χρήμα να είναι το κύριο μέσω πληρωμής, ο κ. Καράσσο διευκρινίζει πως το 90% των πωλήσεων γίνεται με αντικαταβολή και μόλις το 10% προέρχεται από κάρτες.
Από την προσωπική του εμπειρία έχει διδαχθεί πως για να εξελιχθείς επαγγελματικά και να ξεχωρίσεις σε βάθος χρόνου χρειάζεται να διαθέτεις τέσσερα βασικά στοιχεία: Υπομονή, Επιμονή, Θάρρος και Θράσος! Και φυσικά αφοσίωση σε αυτό που κάνεις, αφού και ο ίδιος περνάει τις περισσότερες ώρες της ημέρας του δουλεύοντας.
* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος