B. Dumazy: Ο περιορισμός και τα εμπόδια δημιουργούν το ταλέντο

Αποκλειστική συνέντευξη με τον CEO της Edenred, B.Dumazy. Τι αποκαλύπτει για τις ηλεκτρονικές πληρωμές!

Της Μαρίας Ακριβού

Βρέθηκε στην Αθήνα κατά τη διάρκεια επαγγελματικού ταξιδιού που πραγματοποίησε στη χώρα μας για να ενημερωθεί για τις δράσεις της ελληνικής θυγατρικής. Χαμηλών τόνων και χαμογελαστός, είναι από τους managers που όταν αρχίσουν να μιλούν, αντιλαμβάνεσαι γιατί έχουν αφοσιωμένους συνεργάτες και ισχυρές ομάδες. Αυτός ήταν ίσως και ο λόγος που ηEdenred τον διεκδίκησε από την προηγούμενη εταιρεία στην οποία εργαζόταν, ζητώντας του να αναλάβει τη διοίκησή της. Είχε μόλις 24ώρες στη διάθεσή του για να αποφασίσει, και για να νιώσει σίγουρος για την επιλογή του, εμπιστεύτηκε το ένστικτό του. Όπως φαίνεται, αυτό του βγήκε σε καλό.

Ο 47χρονος Bertrand Dumazy από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου διοικεί μια πολυεθνική εταιρεία με παρουσία σε 45 χώρες παγκοσμίως και τζίρο 26 δισ. ευρώ, η οποία εδώ και είκοσι χρόνια δίνει σταθερά ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας.

«Ποτέ δεν σκεφτήκαμε να αφήσουμε την Ελλάδα, διότι εκ φύσεως είμαστε μια εταιρεία πιστή απέναντι στους συνεργάτες της. Αποδεχόμαστε την αποτυχία με τον ίδιο τρόπο που αποδεχόμαστε και την επιτυχία, και αυτή τη στιγμή νιώθουμε ασφαλείς και πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα για την ελληνική οικονομία», τονίζει ο κ. Dumazy σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο FortuneGreece.com.

Συνεχίζει λέγοντας πως σαφώς και η εταιρεία του προτιμά να δραστηριοποιείται σε χώρες όπου δεν υπάρχουν capital controls, διότι αυτά επιβραδύνουν οποιαδήποτε κίνηση αφορά την πληρωμή συνεργατών. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, είναι αρκετά ευέλικτη και καλά οργανωμένη, ώστε να βρίσκει λύσεις όταν ανακύπτουν τέτοιου είδους προβλήματα.

Έρχεται η πληρωμή από εφαρμογή σε εφαρμογή

Ο παγκόσμιος leader στις διατακτικές γεύματος Ticket Restaurant® και στις εταιρικές υπηρεσίες σκοπεύει να διευρύνει τόσο το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του, όσο και το πελατολόγιο και το μερίδιο αγοράς του. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, θα ακολουθηθεί η  ίδια στρατηγική με αυτήν που εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, δίνοντας έμφαση στη λύση Spendeo, το σύστημα διαχείρισης εξόδων για εταιρείες.

«Σήμερα η διείσδυσή μας στην Ελλάδα ανέρχεται σε ποσοστό 30% και θέλουμε αυτό να το αυξήσουμε. Πολύ σύντομα οι πελάτες μας θα έχουν πρόσβαση, όχι μόνο στην κάρτα τους, αλλά και στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους μέσω κινητού. Το 2019 εκτιμούμε ότι ενδεχομένως θα έχουμε και στην Ελλάδα την πληρωμή από εφαρμογή σε εφαρμογή, όπως ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Πεποίθησή του είναι πως αν μια εταιρεία δεν μπορέσει να προσαρμοστεί γρήγορα στις επιταγές του ψηφιακού μετασχηματισμού, θα μείνει πίσω, χάνοντας την ευκαιρία να αυξήσει τα μερίδιά της. Η EDENRED κάθε χρόνο επενδύει 180 εκατ. ευρώ στις ψηφιακές τεχνολογίες, και όπως λέει ο κ. Dumazy, επιδιώκει να φέρει το κύμα της ψηφιοποίησης σε όποιο μέρος έχει παρουσία η εταιρεία.

IMG_6468

«Περάσαμε πολύ γρήγορα από το χαρτί στην κάρτα και τώρα η μετάβαση από την κάρτα στις mobile πληρωμές είναι ακόμη ταχύτερη. Ο στόχος μας είναι να ξυπνάει ο εργαζόμενος και να πηγαίνει στην εφαρμογή της Edenred για να διαχειριστεί τα έξοδά του απλά με το πάτημα ενός κουμπιού».

Οι στρατηγικής σημασίας συνεργασίες της Edenred με τις Apple Pay, Google Pay και Samsung Pay, αποτελούν ένα ισχυρό «όπλο» στη φαρέτρα της. Για παράδειγμα στη Γαλλία, εάν είσαι στο δίκτυο της Edenred μπορείς να κάνεις τις πληρωμές σου μέσω κινητού, χωρίς να χρειάζεται να έχεις πάνω σου χρήματα ή την πιστωτική σου. Ο λογαριασμός σου είναι στο ψηφιακό σου πορτοφόλι και πληρώνεις άμεσα.

Πρόσφατα μάλιστα λάνσαραν και μια υπηρεσία, όπου όταν παραγγέλνεις μέσω διαδικτύου φαγητό -πιο συγκεκριμένα μέσω του Deliveroo-  και σου το φέρνουν στο σπίτι ή στη δουλειά, μπορείς να πληρώσεις απευθείας από την εφαρμογή του κινητού σου στην εφαρμογή της εταιρείας, χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό της Edenred.

«Το 2017 πραγματοποιήσαμε περισσότερες από 10 εκατομμύρια συναλλαγές σε mobile payments και συνεχίζουν να αυξάνονται ταχύτατα. Η διείσδυση του mobile payment κινείται απίστευτα γρήγορα. Στη δε Ισπανία εκτελέστηκαν περισσότερες συναλλαγές μέσω κινητού από ότι στην BBVA, την πρώτη τράπεζα της χώρας σε mobile πληρωμές».

 

Οι στρατηγικές συνεργασίες με ΙΑΤΑ και UTA

O κ. Dumazy εξηγεί πως η ειδοποιός διαφορά της εταιρείας από τους ανταγωνιστές της είναι η αφοσίωση στην ψηφιοποίηση – το 80% των υπηρεσιών είναι πλέον ψηφιακές – και ο σεβασμός στον πελάτη. «Στο Μεξικό λανσάραμε ένα προϊόν το οποίο μεγαλώνει κατά 20% κάθε μήνα! Την ίδια ώρα στο Ντουμπάι οι εργαζόμενοι λαμβάνουν τον μισθό τους στην κάρτα της Edenred και από το κινητό τους μπορούν να τον διαχειριστούν και να κάνουν οποιαδήποτε αγορά».

Ο ανταγωνισμός δεν τον φοβίζει. Τουναντίον! Είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει κανείς καινοτόμος και να προσπαθεί να ξεπεράσει κάθε φορά τον εαυτό του. «Σε κάθε τοπική αγορά που δραστηριοποιούμαστε υπάρχουν από 4 έως 8 βασικοί ανταγωνιστές . Είμαστε συνηθισμένοι σε αυτό, καθώς η φιλοσοφία μας ως εταιρεία μοιάζει με αυτή ενός αθλητή που προπονείται διαρκώς για να γίνει καλύτερος και μπαίνει στον αγώνα με άλλους για να βελτιώσει το προσωπικό του ρεκόρ. Σεβόμαστε, και μαθαίνουμε από τον ανταγωνισμό, αλλά έχουμε παράλληλα και ισχυρή θέληση να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση».

Να σημειωθεί πως πριν από λίγους μήνες η διοίκηση της Edenred προέβη στην υπογραφή συμβολαίου με την ΙΑΤΑ, προκειμένου να διαχειριστεί όλες τις πληρωμές ανάμεσα σε 400 αεροπορικές και 10.000 ταξιδιωτικά πρακτορεία.

«Δημιουργούμε οικοσυστήματα πληρωμών. Χάρη σε αυτή τη συμφωνία αναπτύσσουμε ακόμη περισσότερο το portfolio των χωρών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Παράλληλα, το να συνεργάζεται με ένα τέτοιο brand σου δίνει τα εχέγγυα και ελαχιστοποιεί το ρίσκο εισόδου σε μια άγνωστη αγορά», τονίζει.

Μια ακόμη, όμως, συνεργασία που ισχυροποίησε τη θέση της Edenred στην περιοχή της Γηραιάς Ηπείρου, ήταν η εξαγορά της γερμανικών συμφερόντων UTA. Πλέον οι πελάτες της Edenred μπορούν να οδηγούν από την Ουκρανία μέχρι τη Λισαβόνα χρησιμοποιώντας την κάρτα τους για να πληρώνουν τη βενζίνη και τα διόδιά τους.

«Εξετάζουμε νέες τοποθετήσεις και αναζητούμε επενδυτικές ευκαιρίες κυρίως στην αγορά της Λατινικής Αμερικής και στην Ευρώπη. Μας ενδιαφέρει πολύ η οργανική ανάπτυξη. Διαθέτουμε ένα μεγάλο κεφάλαιο προς επένδυση και θα είμαστε πολύ προσεκτικοί στις επόμενες κινήσεις μας».

 

 

Απλότητα, αφοσίωση και πάθος για αυτό που κάνεις

Αν θέλεις να γίνεις καλός μάνατζερ θα πρέπει, σύμφωνα με τον κ. Dumazy, να είσαι αρκετά φιλόδοξος στην εταιρεία που εργάζεσαι, αλλά ταυτόχρονα να παραμένεις ταπεινός κάθε φορά που γυρίζεις στο σπίτι σου, σκεπτόμενος αυτά που πέτυχες. Θα πρέπει να έχεις φαντασία, να είσαι απλός στον τρόπο που δρας και σκέφτεσαι, και φυσικά να έχεις τη στόφα του επιχειρηματία.

«Εγώ προσωπικά επιλέγω τα στελέχη εκείνα που έχουν εμμονή με την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Ο σεβασμός σε συνεργάτες και πελάτες είναι το παν, γιατί ποτέ δεν τα καταφέρνεις μόνος σου. Σε καμία περίπτωση ο καλός μάνατζερ δεν συμπεριφέρεται σαν να είναι σταρ. Ξέρω ότι έχω έναν κακό μάνατζερ στην ομάδα μου, όταν βλέπω κάποιον να συμπεριφέρεται ως δυνατός στους αδύναμους και ως αδύναμος απέναντι στους δυνατούς».

Θυμάται πως τους πρώτους έξι μήνες που ανέλαβε τα καθήκοντά του στην Edenred, κλήθηκε να αντιμετωπίσει την κρίση που ξέσπασε σε μια από τις σημαντικότερες αγορές, τη Βραζιλία. Η χώρα λόγω της κρίσης είχε αρνητικό ΑΕΠ στο -4%, ο πληθωρισμός εκτοξεύτηκε και το εθνικό νόμισμα κατακρημνίστηκε. Ήταν προφανές ότι μια από τις οικονομικές «μηχανές» είχε χαλάσει και είχαν αρχίσει να δημιουργούνται μεγάλες αναταράξεις.

«Όταν είσαι εισηγμένη εταιρεία, μια τέτοια εξέλιξη έχει τεράστιο αντίκτυπο, καθώς οι επενδυτές σου διεθνώς διακατέχονται από αίσθημα φόβου.  Και επιπρόσθετα ήμουν ο πρώτος Διευθύνων Σύμβουλος της Edenred που δεν προερχόταν από το εσωτερικό της εταιρείας. Είπα στον εαυτό μου να μην πανικοβάλλεται και ότι υπάρχει plan b».

Αυτό που έκανε ήταν να ξεκινήσει άμεσα τον μετασχηματισμό της εταιρείας μέσα από την ψηφιοποίηση της. Οι άνθρωποι της EDENRED αποδέχτηκαν την πρόκληση και κατάφεραν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να ξαναχτίσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

«Ο περιορισμός και τα εμπόδια δημιουργούν το ταλέντο!  Το πιστεύω ακράδαντα. Η πορεία μας δικαίωσε και τρέχουμε με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης», καταλήγει.

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού Fortune Greece (www.fortunegreece.com)