Δάμης Πείθης: Από τη ναυτιλία στη ... gourmet φάρμα και τα τυροκομεία
Ο Δάμης Πειθής άφησε τα καράβια για να ασχοληθεί με τον πρωτογενή τομέα δημιουργώντας τη Φάρμα Μπράλου
Της Μαρίας Ακριβού
Θα μπορούσε ένας θαλασσόλυκος να αφήσει τον λαμπερό κόσμο της ναυτιλίας για να ασχοληθεί με τον πρωτογενή τομέα και την εστίαση; Φυσικά και θα μπορούσε, εάν το κίνητρό του ήταν η δημιουργικότητα και η αποδοχή νέων προκλήσεων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Δάμη Πειθή, ο οποίος έπειτα από μια επιτυχημένη καριέρα 30 ετών στο Λονδίνο στον κλάδο της ναυτιλίας και των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αποφασίζει ξαφνικά να κάνει στροφή 360 µοιρών, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι το επιχειρείν συνιστά φιλοσοφία και τρόπο ζωής.
Ηταν το 2004, χρονιά κατά την οποία η Ελλάδα ζούσε τον μύθο της με τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Τίποτα δεν προμήνυε ότι σε λίγα χρόνια η οικονομία θα βρισκόταν στο κόκκινο, καθιστώντας οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα ισοδύναμο της αυτοκτονίας. Εκείνη την εποχή ο κ. Πειθής πουλά τις επιχειρήσεις του και βάζει πλώρη για τον κλάδο του real estate στην περιοχή του Μπράλου. Στόχος του ήταν να φτιάξει ένα μικρό χωριό με πολυτελείς κατοικίες. Ωστόσο, με την έλευση της κρίσης τα σχέδια ναυαγούν και η εναλλακτική που πέφτει στο τραπέζι είναι αυτή της αξιοποίησης της υφιστάμενης γης μέσω της δημιουργίας μιας πρότυπης φάρμας.
Ηταν το 2004, χρονιά κατά την οποία η Ελλάδα ζούσε τον μύθο της με τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Τίποτα δεν προμήνυε ότι σε λίγα χρόνια η οικονομία θα βρισκόταν στο κόκκινο, καθιστώντας οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα ισοδύναμο της αυτοκτονίας. Εκείνη την εποχή ο κ. Πειθής πουλά τις επιχειρήσεις του και βάζει πλώρη για τον κλάδο του real estate στην περιοχή του Μπράλου. Στόχος του ήταν να φτιάξει ένα μικρό χωριό με πολυτελείς κατοικίες. Ωστόσο, με την έλευση της κρίσης τα σχέδια ναυαγούν και η εναλλακτική που πέφτει στο τραπέζι είναι αυτή της αξιοποίησης της υφιστάμενης γης μέσω της δημιουργίας μιας πρότυπης φάρμας.

Πρώτοι αγοραστές gourmet κρεάτων είναι αρχικά φίλοι και συγγενείς, οι οποίοι τον παροτρύνουν να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των πελατών του. Οι πωλήσεις ακολουθούν την ανιούσα και η σκέψη για άνοιγμα στην αγορά της λιανικής παίρνουν σάρκα και οστά το 2014 με το άνοιγμα ενός gourmet κρεοπωλείου στην Κηφισιά. Ελληνικά, γαλλικά, σκωτσέζικα µοσχάρια, αιγοπρόβατα, κοτόπουλα, πάπιες, χήνες, ελληνικοί µαύροι χοίροι (ένα προστατευόµενο είδος το οποίο µόνο τέσερις-πέντε παραγωγοί το εκτρέφουν στην Ελλάδα και κερδίζει έδαφος σε διεθνείς διαγωνισµούς), λαχανικά, φρούτα, µαρµελάδες και χειροποίητα καπνιστά αλλαντικά χωρίς συντηρητικά είναι µερικά από τα «καλούδια» που µπορεί να ψωνίσει κάποιος στη Φάρµα Μπράλου, η οποία κάνει παραδόσεις σε όλη την Ελλάδα και αποκτά σταδιακά φανατικούς πελάτες.
Το εν λόγω κατάστημα, εκτός από gourmet κρεοπωλείο, λειτουργεί και ως εστιατόριο, με την ειδοποιό διαφορά ότι δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει ο ίδιος το κομμάτι κρέατος που επιθυμεί και να το απολαύσει στη συνέχεια στο πιάτο του. Η πετυχημένη πορεία του οδηγεί στο άνοιγμα ενός ακόμη εστιατορίου στο Κολωνάκι, το οποίο υποδέχεται καθημερινά ντόπιους και ξένους τουρίστες που επισκέπτονται το κέντρο της πόλης και θέλουν να δοκιμάσουν κάτι «ψαγμένο».
Ταυτόχρονα ο κ. Πειθής προβαίνει στη δημιουργία ενός τυροκομείου, µια επένδυση της τάξης των 150.000 ευρώ, καθώς χρειάζεται την πρώτη ύλη για να τροφοδοτήσει τα γαλακτοπωλεία που έχει σκοπό να ανοίξει μελλοντικά. Αναπολώντας την Αθήνα μιας άλλης εποχής, θέλει να προσδώσει στα μαγαζιά του την ατμόσφαιρα της περιόδου κατά την οποία ο θαμώνας απολάμβανε το γλυκό του σε ένα παλιό μαρμάρινο τραπεζάκι, σε ένα vintage περιβάλλον.
Μάλιστα λίγο προτού εκπνεύσει το 2018 ολοκληρώθηκε επένδυση 100.000 ευρώ για την απόκτηση τεχνολογικού εξοπλισμού για την παρασκευή ρυζόγαλου, κρέμας, πρόβειου γιαουρτιού και φέτας, γαλακτοκομικών προϊόντων που θα πωλούνται αρχικά στα ομώνυμα καθώς και σε delicatessen καταστήματα.
«Η αλήθεια είναι πως παρατηρείται μια κινητικότητα στον κλάδο της εστίασης. Τόσο ο Ιανουάριος όσο και ο Φεβρουάριος πηγαίνουν καλά σε επίπεδο κρατήσεων ακολουθώντας την ανοδική πορεία της προηγούμενης χρονιάς, που κλείσαμε με αύξηση τζίρου 30%» αναφέρει ο Δάμης Πειθής, ιδιοκτήτης της Φάρμας Μπράλου.

Την ίδια ώρα, για το 2019 σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 500.000 ευρώ που αφορούν κυρίως τη δημιουργία νέων εστιατορίων, καθώς και μιας αλυσίδας ψητοπωλείων. «Φέτος ενισχύουμε την παρουσία μας στον κλάδο της εστίασης με τη δημιουργία μιας αλυσίδας ψητοπωλείων που θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή της Φάρμας Μπράλου. Εχοντας ως πιλότο το μαγαζί στο Κολωνάκι, προχωράμε στο άνοιγμα τεσσάρων ψητοπωλείων, η πορεία των οποίων θα καθορίσει και τις επόμενες επιχειρηματικές μας κινήσεις» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Πειθής.
Οπως εξηγεί, το business plan θα κινείται στη λογική της ιδιοκτησίας και όχι του franchise, καθώς η διοίκηση θέλει να έχει πλήρη εποπτεία σε ό,τι αφορά την ποιότητα των προϊόντων που φτάνουν στο πιάτο των καλοφαγάδων. Πρόκειται για street food μαγαζιά, όπου ο καταναλωτής θα αγοράζει σουβλάκια και ψητά σε τιμές κρεοπωλείου.
Τέλος, εντός δέκα ημερών αναμένεται να προστεθεί ένα νέο εστιατόριο 300 τ.μ. στην οικογένεια της Φάρμας Μπράλου, στην περιοχή του Ν. Ψυχικού, κατά τα πρότυπα αυτού που λειτουργεί στο Κολωνάκι. Η φιλοσοφία θα είναι «από τη φάρμα στο τραπέζι», καθώς οι πρώτες ύλες θα προέρχονται αποκλειστικά από τη φάρμα του κ. Πειθή και το μενού θα κυμαίνεται από 20 έως 80 ευρώ το άτομο και θα απευθύνεται σε όσους αναζητούν ποιοτικό φαγητό.
*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα Φιλελεύθερος
Business StoriesΕτικέτες: business, innovation,, Greece, athens, ticketrestaurant, businessinnovation, shipping, food, farm, pithis, FarmaBralou, Bralos, meat, gourmet