Demetrios: Ελληνικά νυφικά υψηλής ραπτικής στις 5 Ηπείρους
Ο Έλληνας σχεδιαστής Demetrios ντύνει με τις μοναδικές δημιουργίες του διασημότητες του διεθνούς jet set
Της Μαρίας Ακριβού
Ήταν μόλις 17 ετών όταν αποφάσισε να ασχοληθεί επαγγελματικά με τον χώρο της μόδας και να ακολουθήσει τα βήματα της μητέρας του που εργαζόταν ως σχεδιάστρια. Ο Δημήτρης Ηλίας, γνωστός σχεδιστής με το όνομα Demetrios, γεννήθηκε στον Πειραιά και τη δεκαετία του '70 μεταναστεύει μαζί με την οικογένειά του στην Αμερική, σε μια προσπάθεια να κυνηγήσουν το αμερικανικό όνειρο.
Από το Οχάιο, όπου γίνεται η μόνιμη κατοικία του, ταξιδεύει συχνά μαζί με τη μητέρα του στη Νέα Υόρκη για να αγοράσουν από μια εταιρεία, ονόματι Ilissa, νυφικά και υφάσματα. Η εταιρεία θεωρείται από τις κορυφαίες στο χώρο, όμως ο ιδιοκτήτης είναι σε ηλικία συνταξιοδότησης και η τύχη της διακυβέβευεται. Η απουσία διαδόχου δίνει στον Demetrio την ευκαιρία να αναλάβει ένα στρωμένο brand και να το αναπτύξει, κάνοντας αυτό που πάντα ονειρευόταν. Σίντυ Κρόφορντ, Κάτια Ζυγούλη, Εβελίνα Παπαντωνίου και πολλά άλλα γνωστά μοντέλα έχουν φορέσει έκτοτε δημιουργίες του Demetrios τόσο στο catwalk, όσο και σε σημαντικές εκδηλώσεις, διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την ελληνική φινέτσα.
Όπως λέει , την εποχή που έκανε ως σχεδιαστής το ντεμπούτο του στην αγορά, τα νυφικά ήταν πολύ συντηρητικά και ο λόγος που κατάφερε να διαφοροποιήθει από τον ανταγωνισμό, οφείλεται στη δημιουργία ενός στυλ πιο σέξι. Η αλλαγή διοίκησης σε συνδιασμό με τα νέα σχέδια εκτόξευσαν την εταιρεία, όπου από τα 2.500 χίλιαδες φορέματα το χρόνο, μέσα σε μια τριετία πέρασε στην παραγωγή 45.000 φορεμάτων!
“Αρχικά δραστηριοποιούμασταν μόνο στο κομμάτι των νυφικών, ουσιαστικά από το 1981 μέχρι και το 1992, όταν πήραμε την απόφαση να βάλουμε και τα βραδινά ρούχα. Τότε φτάσαμε να παράγουμε 80.000 νυφικά, με προσωπικό που ξεπερνούσε τα 500 άτομα από 10 που ήταν όταν παραλάβαμε τα κλειδιά της Ilissa” τονίζει ο Demetrios.

Σήμερα τα νυφικά και τα φορέματα που φέρουν την υπογραφή του έχουν τοποθετηθεί σε 50 χώρες του εξωτερικού, από Μέση Ανατολή, Ιορδανία, Τζέντα μέχρι την Αυστραλία, την Αμερική και την Ασία. Πιο δυνατές αγορές είναι εκείνες της Ευρώπης με την Ιταλία, τη Γερμανία την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ελλάδα και την Αυστραλία να είναι πρόθυμες να ξοδέψουν τα περισσότερα. Οι δημιουργίες του βρίσκονται σε 10 μαγαζιά στα Macy’s και σε 1.200 συνολικά μπουτίκ παγκοσμίως. Επιπρόσθετα, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2019 αναμένεται να προστεθεί ένα ακόμη ομώνυμο κατάστημα στο ξενοδοχείο Peninsula στη Σανγκάη, ανεβάζοντας τον αριθμό των branded καταστημάτων σε έξι.
Ο τζίρος φέτος “τρέχει” με άνοδο της τάξης του 10% και αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ που έκλεισε πέρυσι από την πώληση 52.000 νυφικών και φορεμάτων. “Εκτός από το νέο κατάστημα που ετοιμάζουμε στην αγορά της Ασίας, έμφαση θα δοθεί στην παραγωγή των βραδινών φορεμάτων” αναφέρει ο Demetrios.
Οι γυναίκες αργούν να παντρευτούν!
Την τελευταία δεκαετία έχουν αλλάξει άρδην τα δεδομένα στη βιομηχανία του νυφικού με τον γνωστό σχεδιαστή να επισημαίνει πως οι γυναίκες συνειδητά επιλέγουν να παντρευτούν σε μεγαλύτερη ηλικία. Στην πλειοψηφία τους επιλέγουν νυφικά σε ίσια γραμμή που αγκαλιάζουν το σώμα, είτε νυφικά που διαθέτουν πριγκιπικού στυλ φούστες, στην πιο μοντέρνα εκδοχή τους. Όσον αφορά το ύφασμα, μεγαλύτερη ζήτηση έχει το μεταξωτό τούλι, επιλογή που θεωρείται διαχρονική.“Παλιά οι υποψήφιες νύφες έρχονταν σε εμάς με το απόκομμα ενός περιοδικού και έλεγαν αυτό θέλω. Σήμερα είναι περισσότερο αναποφάσιστες και επηρεασμένες από το Instagram”.
Σεβόμενος την αγοραστική δύναμη κάθε γυναίκας, που θέλει την ημέρα του γάμου της να είναι απαστράπτουσα, υπάρχουν επιλογές για όλα τα βαλάντια. Η αγορά ενός νυφικού κυμαίνεται από 1.200 δολάρια έως 10.000 δολάρια και η υποψήφια νύφη έχει τη δυνατότητα να διαλέξει αυτό που της αρέσει μέσα από μια πλούσια γκάμα 300 κωδικών.
“Το όνειρό μου ήταν πάντα να δημιουργώ νυφικά για διαφορετικά είδη γυναικών. Χρησιμοποιούμε τις καλύτερες δαντέλες, τα πιο περίτεχνα κεντήματα, στις καλύτερες τιμές της αγοράς. Στόχος είναι κάθε δημιούργημα να φαίνεται ακριβό, και ας μην είναι, ώστε κάθε γυναίκα να δείχνει όμορφη, με στυλ και να μπορεί να το αντέξει οικονομικά”.

Με 38 χρόνια εμπειρίας στην πλάτη του ο Demetrios, κάνει τον απολογισμό του και λέει πως η πιο δύσκολη στιγμή, στην μέχρι τώρα επαγγελματική του πορεία ήταν δύο χρόνια πριν, όταν αποφάσισε να αλλάξει στρατηγικό πλάνο, περνώντας από το μοντέλο του retail σε εκείνο του wholesale, καθώς διαπιστώθηκε ότι στην Αμερική δεν ήταν πια αποδοτικό. Κίνηση η οποία κόστισε σε χρήμα, επέτρεψε όμως την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας.
“Πριν μπείτε στο χώρο της μόδας βεβαιωθείτε ότι έχετε δημιουργήσει τη δική σας ταυτότητα και φροντίστε να μην εμπλακείτε με πολλά και διαφορετικά πράγματα για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε σε αυτά που υπόσχεστε στην αγορά. Εξίσου σημαντικός είναι ο εντοπισμός των κατάλληλων συνεργατών, όταν πρόκειται για επέκταση σε ξένες αγορές” είναι η συμβουλή που δίνει στους νέους επιχειρηματίες ο Demetrios.
Προσγειώνει, ωστόσο, τους πιο φιλόδοξους που κάνουν σχέδια εισόδου στην αμερικανική αγορά, λέγοντάς τους ότι θα πρέπει να έχουν επίγνωση ότι πρόκειται για μια δύσκολη και απαιτητική αγορά με υψηλό ανταγωνισμό, που δίνει όμως χώρο σε καινοτόμες φρέσκες ιδέες.
*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος