Focus Bari: «Σφυγμομετρεί» τις διαθέσεις των Ελλήνων

Η Ξένια Κούρτογλου εδώ και τρεις δεκαετίες αφουγκράζεται τις ανάγκες των Ελλήνων πολιτών

Της Μαρίας Ακριβού

Είναι δυναμική, επικοινωνιακή και πηγή έμπνευσης για πολλά στελέχη της αγοράς, αφού η ικανότητά της να βλέπει μπροστά από την εποχή της, της επιτρέπει να καινοτομεί με ότι καταπιάνεται. Ο λόγος για την Ξένια Κούρτογλου, Ιδρύτρια της Focus Bari, της εταιρείας που σφυγμομετρεί και αφουγκράζεται τις ανάγκες των Ελλήνων πολιτών. Χάρη στο όραμα, τη φιλοσοφία, τις αξίες, τα καινοτόμα εργαλεία, τις υποδομές και την ικανότητα των στελεχών της να μετατρέπουν τις πληροφορίες σε καθοδήγηση, η Focus Bari εντάχθηκε από τα πρώτα τρία χρόνια λειτουργίας της ανάμεσα στις πρώτες εταιρείες ερευνών στην Ελλάδα, με ηγετική θέση στον χώρο των Ερευνών ΜΜΕ, των ερευνών marketing και της συμβουλευτικής υποστήριξης των επιχειρήσεων με βάση consumer data & insights.

«Όταν ξεκίνησα την Focus Bari είχα εργαστεί για λίγα χρόνια σε εταιρείες έρευνας αγοράς, με τελευταία την Nielsen. Στην FocusBari, επιλέξαμε από την αρχή εκείνους τους τομείς της Έρευνας που είχαν δυναμική ανάπτυξης, και έκτοτε, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε με συνεχείς πρωτοβουλίες την ανάπτυξη νέων αγορών και τομέων μέσα στον χώρο της διάδρασης των επιχειρήσεων με τους πελάτες-καταλανωτές τους» λέει  η κα Κούρτογλου υπογραμμίζοντας πως αποστολή της ήταν, και θα είναι, η συνεισφορά στο υγιές επιχειρείν, γι’ αυτό και λειτουργεί πάντα πάνω στους πυλώνες της αξιοπιστίας, της αξίας και του σεβασμού στον ανθρώπινο παράγοντα απέναντι σε εργαζόμενους, συνεργάτες, ερωτώμενους, πελάτες, προμηθευτές και την πολιτεία.  

Ούσα ιδρυτικό μέλος της Focus Bari είχε την ευκαιρία να δει την ιδέα της να μετουσιώνεται σε πράξη, να αναπτύσσεται και φυσικά να απολαμβάνει το αίσθημα της δημιουργίας από κοινού με τους συνεργάτες της.  Οι στόχοι που τέθηκαν από τα πρώτα κιόλας βήματα της εταιρείας ήταν να υποστηρίζουν τους πελάτες να  εξελίσσονται μέσα από την επικοινωνία και κάλυψη των αναγκών των δικών τους πελατών, και με αυτόν τον τρόπο να αναπτύσσονται υγιώς.  Κάνοντας τον προσωπικό της απολογισμό αποκαλύπτει πως έπειτα από τριάντα χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης δράσης αισθάνεται ότι έχει πετύχει απόλυτα τους στόχους της, αποκομίζοντας στην πορεία και έναν πλούτο συνεργασιών και συνεργατών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Καθημερινά εργάζεται γύρω στις 7-8 ώρες, όμως, όπως λέει «δημιουργεί» επί 24 ώρες την ημέρα!  

«Σήμερα είμαι ευτυχής που παρακολουθώ ένα εξαιρετικό μεταπτυχιακό, καθώς δεν πρόλαβα να το κάνω μετά το πτυχίο μου, λόγω του ότι  ήμουν μια νεαρή, εργαζόμενη, single-parent μητέρα. Παράλληλα,είχα το κουράγιο να μοιραστώ την εμπειρία ζωής τριάντα χρόνων μέσα από το πρώτο μου βιβλίο με τίτλο «Η Καλύτερη Ευκαιρία είναι…ΤΩΡΑ!», ένα βιβλίο προσωπικής ανάπτυξης που βασίζεται σε πραγματικές εμπειρίες, που εκδόθηκε από τις εκδόσεις Διόπτρα, και μέσα στους δύο πρώτους μήνες του εξάντλησε την πρώτη του έκδοση και προχώρησε σε δεύτερη» λέει με υπερηφάνεια.

 

Ένα μότο που αγαπά και εφαρμόζει εμπεριέχεται στο απόφθεγμα του Miguel de Cervantez:«Αν χάσεις τα χρήματά σου, χάνεις πολλά.  Αν χάσεις ένα φίλο, χάνεις περισσότερα.  Αν όμως χάσεις το κουράγιο σου, χάνεις τα πάντα!».

Για εκείνη η επιτυχία αφορά την κάλυψη των στόχων σε όλους τους τομείς της ζωής μας.  Προσωπικά την εμπνέει η πρόκληση που κρύβει μέσα της την ευκαιρία και την κάνει να βελτιώνεται και να προχωρά συνεχώς προς μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού της! Με αυτή την έννοια η πρόοδος είναι για την κα Κούρτογλου σχεδόν συνώνυμη με την ευτυχία.

Το μυστικό για μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία κρύβεται στην ύπαρξη οράματος, στην αυτογνωσία και φυσικά στην απάντηση του «γιατί» θέλει καποιος να δημιουργήσει μια επιχείρηση, σε τι θα κάνει τον κόσμο καλύτερο, ποια ανάγκη των αυριανών πελατών του έρχεται να καλύψει και με ποιο τρόπο θα την καλύψει καλύτερα!  «Να έχουν αξίες και αρχές που να ακολουθούν πάντα και να έχουν λαχτάρα, όρεξη και πάνω απ’ όλα κουράγιο να κυνηγήσουν το όραμά τους και να ξεπερνούν τα εμπόδια, χρησιμοποιώντας τις αποτυχίες ως μαθήματα!» τονίζει η κα Κούρτογλου.

Σήμερα η εταιρεία της, μολονότι ελληνική, διαθέτει «εκτόπισμα» πολυεθνικής, με την αγορά να αναγνωρίζει πως η «υπογραφή» της Focus Bari εκφράζει ένα brand συνδεδεμένο με την αξιοπιστία.  «Κάτι που επίσης έχει ακουστεί για μας είναι πως είμαστε ένα “lovebrand” στον χώρο μας, με ιδιαίτερη απήχηση και στον νέο, digitalκόσμο που συνεχώς αναπτύσσεται» προσθέτει η κα Κούρτογλου.

Ειλικρίνεια – συνέπεια, Αξιοπιστία – δεοντολογία, Εξειδίκευση – δημιουργικότητα, Πρωτοβουλία – επένδυση, Καινοτομία – πρωτοπορία και Ευελιξία – προσαρμογή είναι τα έξι ζευγάρια θεμελιακών αρχών που βρίσκονται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της Focus Bari. Όσο για την στρατηγική που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια, εστιάζει στην εξέλιξη και αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και της αξίας που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της μέσα στον σύγχρονο digital κόσμο, που βοηθάει, όπως εξηγεί, όσο ποτέ στο να χτίζουμε καθημερινά όλο και καλύτερο CustomerExperience, καθώς έχουμε προχωρήσει πολύ δυνατά στην «αγορά των εμπειριών».

Εκτιμά πως το brand θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μεταφέροντας τις γνώσεις, την εμπειρία και τις ικανότητες της ομάδας της Focus Bari σε καινούργιες αγορές, αξιοποιώντας τα νέα Μέσα και την τεχνολογία για να συνεχίσουν να υποστηρίζουν και να προάγουν το υγιές επιχειρείν, μέσα από τα consumer insights, και κυρίως μέσα από την αποτελεσματική κάλυψη αναγκών μεταξύ μαρκών και καταναλωτών.

*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος