Gepaworld:Η εταιρεία αθλητικών ειδών που ντύνει την εθνική Ελλάδος μπάσκετ
Ο Γεράσιμος Παπασπυράτος μιλά για τις αγορές του εξωτερικού και τα αθλητικά είδη από ανακυκλώσιμες ίνες
Της Μαρίας Ακριβού
Ήταν μόλις 20 ετών όταν κλήθηκε να αποφασίσει για το μέλλον της οικογενειακής επιχείρησης. Ο αιφνίδιος θάνατος του πατέρα του, ανάγκασε τον Γεράσιμο Παπασπυράτο, Ιδρυτή της Gepaworld, να εγκαταλείψει τις σπουδές του πάνω στο θέατρο και να ακολουθήσει τον χώρο του επιχειρείν και πιο συγκεκριμένα εκείνον του εμπορίου. Επιλογή που απεδείχθη τελικά ορθή, καθώς οδήγησε στη σύσταση ενός ισχυρού ελληνικού brand με προδιαγραφές πολυεθνικής εταιρείας που σήμερα κοσμεί, ως επίσημος χορηγός, τις εμφανίσεις της Εθνικής Ελλάδος μπάσκετ.
Με το πέρασμα των χρόνων η Gepaworld εξελίχθηκε σε σύγχρονη εταιρεία σχεδιασμού, παραγωγής και διανομής προϊόντων υψηλού επιπέδου αθλητικής ένδυσης με έμφαση στην υπεραξία, το branding, την εξωστρέφεια και την οικολογία, δεδομένου ότι πάνω από 70% των προϊόντων της είναι κατασκευασμένα από οργανικό βαμβάκι και ανακυκλωμένες ίνες. “Ναυαρχίδα” της εταιρείας είναι το GSA Sport, ένα βραβευμένο διεθνώς σήμα που έχει ξεχωρίσει για την καινοτομία και την οικολογική του υπόσταση.
Ο στόχος που έχει τεθεί από τη διοίκηση για το 2018 είναι η καθετοποίηση της παραγωγής και η είσοδος σε νέες διεθνείς αγορές, με ταυτόχρονη διεύρυνση πελατολογίου. Μεγάλες επενδύσεις σχεδιάζονται στον τομέα του b2c με βασικές αγορές, πέραν της ελληνικής, εκείνες της Μέσης Ανατολής και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, ενώ ήδη το δίκτυο των πωλήσεων επεκτείνεται σε 15 αγορές του εξωτερικού.
«Από τα πρώτα βήματά στο εμπόριο, διαπίστωσα πως η μεγαλύτερή μου ανάγκη, για να αφοσιωθώ και να αγαπήσω αυτό που κάνω, ήταν η αίσθηση της δημιουργίας. Από την απλή μορφή εμπορίου πέρασα πολύ γρήγορα στη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων, στη δημιουργία brand και νέων αναγκών για τους καταναλωτές» λέει ο κ. Παπασπυράτος τονίζοντας πως ως επιχειρηματίας στάθηκε τυχερός γιατί εντόπισε εγκαίρως το κενό της αγοράς, που μέχρι τότε χωριζόταν σε 2 βασικές κατηγορίες: στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής, που τους έλειπε όμως ο χαρακτήρας και η ταυτότητα, αλλά και στα εισαγόμενα προϊόντα που κατείχαν δεσπόζουσα θέση στην εγχώρια αγορά.

«Εμείς συνδέσαμε για πρώτη φορά τρείς ξεχωριστές, για την εποχή, λειτουργίες. Πρωτογενή σχεδιασμό υψηλού επιπέδου, ελεγχόμενη παραγωγή και κάθετη διανομή» τονίζει ο κ. Παπασπυράτος, ο οποίος άφησε το ‘’παραδοσιακό εμπόριο’’ για να τοποθετηθεί σε δύο νέες αγορές, εκείνη του mass market και αυτή της αγοράς των αθλητικών ειδών με τη δημιουργία της GSA και της JEPA. Δύο εντελώς ετερόκλητα κανάλια που, όπως υπογραμμίζει αποτελούσαν το καλύτερο μείγμα για την εταιρεία του.
Το 2009, λίγο πριν ξεσπάσει για τα καλά η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, ο κ. Παπασπυράτος ξεκίνησε τις πρώτες εξαγωγές. Έκτοτε η αναγνωρισιμότητα του brand ανέβηκε στα ύψη, γεγονός που του άνοιξε τις πόρτες για ισχυρές συνεργασίες μακροπρόθεσμου χαρακτήρα.
«Αντιλαμβάνεστε, πως η συμφωνία με την Εθνική Ελλάδος μπάσκετ μας τοποθετεί στον παγκόσμιο χάρτη των αθλητικών εταιρειών. Δεν γνωρίζω ειλικρινά ποιο είναι το μυστικό για τη μακροβιότητα μιας επιχείρησης. Μέχρι τώρα βρισκόμουν σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο. Σε μια διαρκή εκπαίδευση προκειμένου να πρωταγωνιστήσουμε στο μέλλον. Θα έλεγα πως ακόμα δεν ξεκινήσαμε!» πρτοσθέτει.
Παραδέχεται πως ο προσωπικός στόχος για τη δημιουργία ενός brand ικανού να κάνει διεθνή καριέρα έχει επιτευχθεί και πως θα συνεχίσει να προσπαθεί για τη διαρκή αυτοβελτίωση, τόσο του ίδιου όσο και των ανθρώπων που απασχολούνται στην εταιρεία του. Στο μυαλό του έχει χαραγμένη τη ρήση του Αριστοτέλη «Η Αριστεία, δεν είναι πράξη αλλά συνήθεια» και, όπως λέει, βάσει αυτής πορεύεται στην καθημερινότητά του.
Η αντίληψη που έχει για τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής του είναι ανθρωποκεντρική και με σεβασμό προς το περιβάλλον, γι' αυτό και οι εγκαταστάσεις της Gepaworld έχουν κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα υλικά! «Η μεγαλύτερη δύναμη της Gepaworld, είναι οι άνθρωποι της. Όσο ωριμάζω επιχειρηματικά, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνομαι την ανυπέρβλητη δύναμη της συνεργασίας των ανθρώπων. Ακρογωνιαίος λίθος της ύπαρξής μας όλα αυτά τα χρόνια, είναι η προσήλωση στο έργο μας και στην εξέλιξή μας σε συνδυασμό με την αγάπη και τον ενθουσιασμό γι’ αυτό που κάνουμε».

Δηλώνει αποφασισμένος να συνεχίσει τη δημιουργία προϊόντων που θα απαντούν στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου, δίνοντας έμφαση στην εξωστρέφεια, τον νεωτερισμό και φυσικά στο «άνοιγμα» διεθνών αγορών. Επιτυχία είναι για τον ίδιο, το να μένεις ξάγρυπνος για να σχεδιάσεις την νέα σου ιδέα, να κάνεις αυτό που αγαπάς, αλλά και το να νιώθεις δυνατός ακόμα και όταν όλα γύρω σου καταρρέουν. Με άλλα λόγια επιτυχία για τον κ. Παπασπυράτο είναι να μην μετανιώνεις για τα λάθη σου και να διδάσκεσαι από αυτά. Να συνεχίζεις από λάθος σε λάθος, διατηρώντας τον ίδιο και ακόμα περισσότερο ενθουσιασμό, μέχρι την κατάκτηση της κορυφής.
“Οραματίσου. Πίστεψε. Άντεξε. Πέτυχε. Είναι τα 4 βασικά στάδια που εγώ προσωπικά έχω βιώσει στην καριέρα μου. Δεν γνωρίζω εάν είμαι σε θέση να δίνω μαθήματα και συμβουλές σε άλλους, ωστόσο, θα έλεγα σε όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί με το επιχειρείν, να μην διστάσει να κάνει το όνειρο ή την ιδέα του, πράξη”.

Καταλήγει λέγοντας πως το επιχειρείν είναι ένα υπέροχο ταξίδι ζωής που όμοιό του δεν έχει βιώσει με τόσο ενθουσιασμό μέχρι σήμερα και πως δεν μετανιώνει για τις θυσίες, τους φόβους, τα ξενύχτια και τα ρίσκα που έχει,κατά καιρούς, πάρει.
*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος