Η συμφωνική ορχήστρα του Μαϊάμι στα "χέρια" μιας Ελληνίδας

Η Αθηνά Κλιούμη έχει "παντρέψει" το λαμπερό χώρο της μόδας με τη συμφωνική ορχήστρα του Μαϊάμι.

Της Μαρίας Ακριβού

«Ότι και αν κάνεις πρέπει να ξέρεις πώς να πουλήσεις τον εαυτό σου. Πολλές φορές μόνο το ταλέντο δεν είναι αρκετό. Αν μάθεις τα μυστικά του marketing μπορείς να κάνεις οτιδήποτε από οπουδήποτε. Τα social media έχουν αλλάξει τα δεδομένα και προσφέρουν νέες ευκαιρίες». Κάπως έτσι ξεκίνησε η κουβέντα μου ένα πρωινό του Σεπτέμβρη με την Αθηνά Κλιούμη, την Ελληνίδα που εδώ και αρκετές δεκαετίες διαφημίζει στο εξωτερικό την ελληνική ομορφιά.

Το πρόσωπό της έχει κοσμήσει εξώφυλλα διεθνούς φήμης περιοδικών, όπως της Vogue, έχει χρησιμοποιηθεί σε διαφημιστικές καμπάνιες γνωστών εταιρειών, μεταξύ των οποίων Cutty Shark, Nivea, L’ Oreal, Max Factor κ.α., ενώ πλέον είναι συνδεδεμένο με την συμφωνική ορχήστρα του Μαϊάμι, επικεφαλής της οποίας είναι ο Βενεζουελάνος σύζυγό της, Eduardo Marturet.

Η ιστορία της αρκετά περίπλοκη, όμως τέτοια που να οδηγεί σε ένα βιογραφικό και μια καριέρα που θα ζήλευαν πολύ. Η ίδια δεν είναι το τυπικό μοντέλο, που έχει να πουλήσει μόνο την εξωτερική της εμφάνιση. Γόνος Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, σπουδάζει βιολογία και ξεκινά να εργάζεται σε μια γερμανική αρχιτεκτονική εταιρεία, ενώ παράλληλα κάνει φωτογραφήσεις ως μοντέλο για να βγάζει το χαρτζιλίκι της. Οι συνεργασίες με διεθνή πρακτορεία διαδέχονται η μια την άλλη και παράλληλα μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο να ασχοληθεί ενεργά και με τις επιχειρήσεις. Άλλωστε όταν ήρθε στην Ελλάδα ασχολήθηκε με το επιχειρείν ανοίγοντας δυο εταιρείες, την Alfa Life και την Fytro, τις οποίες στις συνέχεια πούλησε.

maimi

 

Τα τελευταία χρόνια είναι ο άνθρωπος που «τρέχει» τη συμφωνική ορχήστρα του Μαϊάμι δίνοντας άλλο αέρα στα «πανιά» της. «Είχα κουραστεί να ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο και να βρίσκομαι διαρκώς σε ένα αεροπλάνο. Όταν ο Eduardo ανέλαβε τη διεύθυνση της συμφωνικής ορχήστρας του Μαϊάμι, ήταν ευκαιρία να δημιουργήσουμε τη βάση μας σε μια κοσμοπολίτικη περιοχή που είχε μεγάλο πεδίο δράσης για επιχειρηματική δραστηριότητα» αναφέρει στο fortunegreece.com η Αθηνά Κλιούμη, η οποία θυμάται πως όταν ήρθαν στο Μαϊάμι διαπίστωσαν ότι η συμφωνική ορχήστρα είχε περιορισμένο κοινό και ήταν αρκετά απαρχαιωμένος ο τρόπος που έπαιζε. «Τη μεταμορφώσαμε αλλά χρειάστηκε πολύς κόπος γι αυτό.

Έπειτα από 10 χρόνια κατορθώσαμε να κάνουμε την κλασική μουσική trend για τα μοντέλα, τους ηθοποιούς του Hollywood και για τον μέσο πολίτη του Μαϊάμι».

Ακριβώς δίπλα της κάθεται ο Διεθνούς φήμης μαέστρος, Eduardo Marturet, που για αρκετά χρόνια υπήρξε το πρόσωπο του Jonnie Walker στη Λατινική Αμερική και που έχει στο ενεργητικό του πάνω από 1.000 concerta σε συμφωνικές ορχήστρες σε Άμστερνταμ, Σεούλ, Ισπανία, Αργεντινή, Βερολίνο και Καναδά. Άνθρωπος μετρημένος, σου δίνει αμέσως την αίσθηση του έμπειρου επαγγελματία που αισθάνεται σίγουρος για τον εαυτό του και επιδίδεται με πάθος σε ότι κάνει.

Όπως αποκαλύπτει ο Eduardo Marturet, η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η χρηματοδότηση και εκεί έπρεπε τόσο ο ίδιος, όσο και η Αθηνά να αξιοποιήσουν τα δυνατά τους «όπλα». «Δέχτηκα την πρόκληση να διευθύνω την ορχήστρα χωρίς δεύτερη σκέψη, όμως απαραίτητη προϋπόθεση ήταν να δεσμεύσω την ομάδα μου ότι θα έβαζε τα δυνατά της, ώστε το αποτέλεσμα να είναι τόσο καλό που να αντανακλά το κύρος και την ποιότητα του ονόματος της πόλης που εκπροσωπεί» λέει χαρακτηριστικά ο Eduardo και επισημαίνει πως στο Μαϊάμι το κοινό είναι ιδιόμορφο, αφού ζει με ένταση το παρόν και απορρίπτει ότι είναι αναχρονιστικό και ότι συνδέεται με το παρελθόν, όπως λόγου χάρη η κλασσική μουσική.

«Παλιά, όπου και αν εμφανιζόμουν οι παραστάσεις μας ήταν sold out. Τα κράτη πλήρωναν τα πάντα και υπήρχε ένα εκπαιδευμένο κοινό. Το Μαϊάμι είναι ένας καλοκαιρινός προορισμός όπου ο κόσμος προτιμά να είναι έξω παρά να κλείνεται σε χώρους. Στη Νέα Υόρκη τα πράγματα είναι αλλιώς. Κλείνουν εισιτήρια εκ των προτέρων για όλη τη χρονιά».

maimi2

Ο Τράμπ, οι ηθοποιοί του Χόλυγουντ και ο παπαγάλος!

Στην Αμερική η ιδιωτική πρωτοβουλία παίζει σημαντικό ρόλο. Κυρίως χάρη στις δωρεές από ιδιώτες, που αγγίζουν αρκετά εκατομμύρια δολάρια, η συμφωνική ορχήστρα του Μαϊάμι παραμένει ζωντανή, συντηρώντας τις θέσεις εργασίας 90 μουσικών. Τα εισιτήρια ξεκινούν από 50δολάρια και μπορεί να φτάσουν έως και τα 300 δολάρια, ανάλογα το κονσέρτο και τη θέση.

Επίσης , ένα άλλο στοιχείο που έπρεπε να αλλάξει άρδην ήταν το ρεπερτόριο. Έπρεπε επειγόντως να μπουν μοντέρνα στοιχεία. Όπως λέει γελώντας ο Eduardo ο “κόσμος ακούει με τα μάτια και όχι με τα αυτιά”, εννοώντας πως το κοινό είναι περισσότερο απαιτητικό και εστιάζει και στην εικόνα.
Μάλιστα ο μαέστρος από τον οποίο ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τράμπ ζήτησε πρόσφατα να συνοδεύσει με τις μελωδίες του ένα γκαλά που διοργάνωσε, είναι ιδιαίτερα ευρηματικός και καθηλώνει το κοινό αφού πολλές φορές παίζει έχοντας στον ώμο του έναν παπαγάλο ή μια μαϊμού! «Δεν έχουμε κανένα όριο. Είμαστε ανοιχτοί σε πειραματισμούς και αυτό είναι που αρέσει στον κόσμο. Πολλές φορές δε, συμμετέχουν ηθοποιοί του Χόλυγουντ, οι οποίοι απαγγέλουν αποσπάσματα από γνωστά έργα».

foto Maestro MDD Athina Divina Expo

Φέτος είναι η 12η σεζόν που η Αθηνά και ο Eduardo “τρέχουν” τη συμφωνική ορχήστρα του Μαϊάμι, τη MISO, όπως λέγεται, και το business plan εστιάζει στην εξωστρέφεια και την εξαγωγή του μουσικού προϊόντος στο εξωτερικό. «Το όνειρό μας με τον Eduardo είναι να επεκταθούμε στην Ευρώπη και να δώσουμε παράσταση κάτω από την Ακρόπολη. Είναι ένα project το οποίο συζητάμε εδώ και καιρό με το Υπουργείο Τουρισμού και τους αρμόδιους φορείς στην Ελλάδα και πιστεύω ότι θα γίνει σύντομα».

 

Πόλος έλξης για επιχειρήσεις το ΜαϊάμιGrand Season opening Photo Sharon Levy (1)

Η ελληνική κοινότητα μπορεί στην περιοχή του Μαϊάμι να μην είναι τόσο μεγάλη, ωστόσο, υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης για ελληνικές επιχειρήσεις. Το Μαϊάμι, σύμφωνα με την Αθηνά, είναι το μέλλον. «Παλιά ήταν μόνο για διακοπές, πλέον όλες οι επιχειρήσεις έχουν παρουσία εδώ. Αυστραλοί, Κινέζοι, Ευρωπαίοι έρχονται όλοι εδώ. Πιστεύω πως θα υπήρχε μεγάλη ζήτηση για ελληνικά προϊόντα, εστιατόρια και ελληνικού τύπου καφετέριες».

Όσο για τη συμβουλή που δίνει σε όσους σκέφτονται να δοκιμάσουν την τύχη τους στο εξωτερικό είναι να απελευθερωθούν από το φόβο του να εγκαταλείψουν το comfort zone τους. «Πρέπει να πάρετε το ρίσκο, αλλιώς δεν θα πάτε πουθενά. Προσωπικά έχω υπάρξει μετανάστρια πάρα πολλές φορές και αυτό δεν με εμπόδισε να προχωρήσω επαγγελματικά. Ξεπεράστε τον φόβο σας! Το μόνο που χρειάζεται είναι να θέσετε στόχους και να δουλέψετε σκληρά. Και φυσικά να γνωρίζετε τη γλώσσα των αγορών στις οποίες επιχειρείτε να δραστηριοποιηθείτε. Αυτό σίγουρα είναι ένα προσόν που ανοίγει πολλές πόρτες» καταλήγει.