Κ. Στρουμπάκης - Apifon: Επιτυχία και αναγνώριση σταλμένες με … sms

Ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης μιλά για το success story της Apifon που εξυπηρετεί 1.500 επιχειρήσεις

Της Μαρίας Ακριβού

Από πολύ μικρός είχε δείξει σημάδια ότι θα έκανε σπουδαία πράγματα στον χώρο της πληροφορικής. Σε ηλικία 14 ετών ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης έγραψε τον πρώτο του κώδικα, ενώ στα 15 του σχεδίασε την πρώτη εμπορική ιστοσελίδα, όταν οι συνομήλικοί του προτιμούσαν να βρίσκονται στις αλάνες και να παίζουν ποδόσφαιρο.

Το 2011 σε ηλικία 23 ετών, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη και στήνει, από το παιδικό του δωμάτιο, την εταιρεία Apifon, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ μέσω sms, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τα έσοδα τους και να βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών τους.

Η άσημη τότε start up που ξεκίνησε με ένα αρχικό κεφάλαιο 1.500 ευρώ , δάνειο από τους γονείς του, σήμερα έχει εξελιχτεί  σε leader στον κλάδο της, με ένα πελατολόγιο στο οποίο συμπεριλαμβάνονται δυνατά brands όπως IKEA, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Eurobank, AtticaBank, ACS, Regency, όμιλος Σκλαβενίτη, L'oreal , Viber, EasyGroup, Oriflame, Prenatal, Η&Μ και εταιρείες του εξωτερικού.

«Το 2011 έστησα την Apifon με ένα εντελώς χειροποίητο τρόπο και άρχισα να διαθέτω υπηρεσίες διαχείρισης και αποστολής SMS. Ο επόμενος χρόνος με βρήκε σε ένα γραφειάκι με 5 συνεργάτες, ο ένας πάνω στον άλλο. Τότε ήταν που πήρα το μεγαλύτερο μάθημα και αναλήφθηκα ότι οι σωστές επιλογές για τα μέλη της ομάδας, αλλά και το κλίμα συνεργασίας, ήταν το κομβικό σημείο της ανάπτυξης της εταιρίας» λέει ο κ. Στρουμπάκης.

Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι η προσθήκη του EmailNewsletter, με τις συνολικές ημερήσιες αποστολές μηνυμάτων να αγγίζουν τις 200.000, ενώ ακολουθεί μια συντονισμένη έξοδος στις ευρωπαϊκές αγορές – Ιταλία, Ισπανία, Ρουμανία και Κύπρο. Το 2016 είναι ένα έτος - ορόσημο: Ολοκληρώνεται η multichannel πλατφόρμα, ονόματι  Mookee, το οποίο δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε ελληνικές επιχειρήσεις να στέλνουν μηνύματα με την χρήση του VIBER και έρχεται η ένταξη της Apifon στο πρόγραμμα της Εθνικής Τράπεζας BusinessSeeds.

«Πρόσφατα, η διάκριση μας στο πρόγραμμα InvestinSpain μας έφερε σε επαφή με την ηγέτιδα της ισπανικής αγοράς τηλεπικοινωνιών, την Telefonica. Είμαστε πολύ κοντά σε μια συνεργασία που θα μας δώσει την δυνατότητα να αναπτύξουμε περαιτέρω τις δραστηριότητες μας στην Ισπανία και να συμμετέχουμε σε ερευνητικά προγράμματα σχετικά με την προσωποποιημένη επικοινωνία» αποκαλύπτει ο Κωνσταντίνος.

Παραδέχεται, ωστόσο, πως  για να φτάσει στην επιτυχία έπρεπε πρώτα να πειραματιστεί και να αποτύχει. « Με την επιστροφή μου στην Θεσσαλονίκη αποφασίζω να στήσω παρέα με δύο φίλους μία δική μου επιχείρηση, η οποία έμελλε να είναι και η πρώτη μου αποτυχία. Ασχολούμασταν με τον  σχεδιασμό και την κατασκευή εμπορικών web συστημάτων, δηλαδή webυπηρεσίες κομμένες και ραμμένες στις ανάγκες κάθε πελάτη μας. Το πρόβλημα όμως, είχε να κάνει με το επιχειρηματικό μοντέλο της επιχείρησης. Αν  ήθελα να αναλάβω 10 δουλειές παραπάνω έπρεπε να προσλάβω άλλους πέντε ανθρώπους!».

Όσο για την Apifon τα τελευταία 2 χρόνια αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς και η ομάδα της αποτελείται από 50 άτομα με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 30 ετών. Τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στην Θεσσαλονίκη, από τα οποία εξυπηρετούνται πάνω από 1500 επιχειρήσεις, ενώ τον τελευταίο χρόνο έχει ανοίξει γραφεία σε  Αθήνα και Μαδρίτη.

Η φιλοσοφία του Κωνσταντίνου είναι πως σε μία εποχή που οι κινητές συσκευές κατακτούν ολοένα και περισσότερο τη ζωή και την καθημερινότητα μας, οι επιχειρήσεις χρειάζονται άμεση επικοινωνία με το κοινό τους, για να πετύχουν, είτε αύξηση των πωλήσεων τους, είτε βελτίωση της πελατειακής εμπειρίας του κοινού τους.

«Η συνταγή της επιτυχίας μας βασίζεται στην μεγάλη τεχνολογική εμπειρία που κατέχουν τα μέλη της ομάδας στον κλάδο του messaging και στην τεχνολογική υποδομή της πλατφόρμας μας, η οποία προσφέρει άμεσο scale και διαρκή διαθεσιμότητα αφού φιλοξενείται στο cloud». Άλλωστε το δυνατό σημείο είναι η ικανότητα της Apifon να διαβάζει τις ανάγκες, να σχεδιάζει καινοτόμα προϊόντα και να οδηγεί την αγορά.

Στα άμεσα σχέδια είναι η περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση της πλατφόρμας, με την ενσωμάτωση λειτουργιών που θα φέρουν προστιθέμενη αξία, θα τη διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό, βοηθώντας παράλληλα τις επιχειρήσεις να κάνουν ακόμα πιο εύκολα businessmessaging. Η εταιρεία κάνει «focus» στην ισχυροποίηση της θέσης της σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ρουμανία, Ρωσία και  σε χώρες της Μέσης Ανατολής, δεδομένου ότι τα έσοδα από τις διεθνείς αγορές αγγίζουν το 50% των συνολικών εσόδων.

Υπομονή και επιμονή είναι τα όπλα που πρέπει να έχει στη «φαρέτρα» του, όποιος είναι ταγμένος στο επιχερείν. Για τον κ. Στρουμπάκη σημασία έχει να πιστεύεις στον εαυτό σου, στην ιδέα που έχεις και μην απογοητευτείς αν στην αρχή δεν έρθουν τα πράγματα έτσι όπως τα ονειρεύτηκες. Όταν ο ίδιος ξεκινούσε το εγχείρημά του, ο μόνος σύμμαχος που είχε ήταν οι τεχνολογικές γνώσεις και ο προγραμματισμός, στον οποίο ήταν καλός. Είχε αποφασίσει αυτό που ήθελε να προσφέρει στην αγορά και ήξερε πως για να κάνει το πρώτο βήμα χρειαζόταν έναν υπολογιστή και internet.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση με την οποία ήρθα αντιμέτωπος ήταν το πώς να διοικήσω και να στελεχώσω την ομάδα μου. Έκανα λάθη, δεν θα το κρύψω, αλλά μέσα από αυτά έμαθα. Με βοήθεια και καθοδήγηση από ανθρώπους που με στήριξαν, διαπίστωσα πώς οφείλω να κινούμαι σε επιχειρηματικό επίπεδο. Μεταξύ μας. Ακόμα μαθαίνω και έχω πολλά να μάθω» καταλήγει.

 * Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος