H πρώτη μπουτίκ αρωμάτων στην καρδιά της Αθήνας
Η Τζένη Αθανασοπούλου δημιούργησε τη l' atelier du Parfume, την πρώτη μπουτίκ αρωμάτων με brands της Μεσογείου
Της Μαρίας Ακριβού
Μια όαση για τους λάτρεις του αρώματος βρίσκεται στην καρδιά του Κολωνακίου επί της οδού Σόλωνος. Το L' atelie du parfum την τελευταία τετραετία έχει δώσει παριζιάνικο αέρα στους κατοίκους της Αθήνας, αλλά και σε τουρίστες που αναζητούν ιδιαίτερα και “ψαγμένα” αρώματα
Ήταν το 2012 όταν η Τζένη Αθανασοπούλου αποφάσισε να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα και να ασχοληθεί επιχειρηματικά με τον κλάδο της αρωματοποιίας, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στην περιοχή της Γλυφάδας. Εδώ και μια 20ετία εργάζεται στην τηλεόραση στο κομμάτι της παραγωγής και δημιουργίας διαφημιστικών σποτ, ενώ από το 2014 είναι υπεύθυνη για το management operation, καθώς και για το ξενόγλωσσο ψυχαγωγικό πρόγραμμα του καναλιού action 24.
“Πάντα είχα πάθος με τα αρώματα. Θυμάμαι πως όταν ήμουν μικρό παιδί έκλεβα το άρωμα της μητέρας μου. Για εμένα το άρωμα είναι μνήμη, δημιουργεί αναμνήσεις” λέει στον “Φ” η κα Αθανασοπούλου.

Εξηγεί πως λόγω της δουλειάς της είχε την πολυτέλεια να ταξιδεύει πολύ συχνά στο εξωτερικό και σε ένα από τα επαγγελματικά της ταξίδια στη Γαλλία έπεσε πάνω στη Fragonard Parfumer. Τότε ήταν που σκέφτηκε για πρώτη φορά να μετουσιώσει την ιδέα της σε πράξη. Αψηφώντας την οικονομική κρίση στην Ελλάδα προβαίνει στο κλείσιμο συμφωνίας για την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της γαλλικής εταιρείας στην ελληνική αγορά και συστήνει το L' atelier du Parfum.
Παραδέχεται πως επιχειρηματικά ήταν μία ριψοκίνδυνη κίνηση, ωστόσο, ήταν σίγουρη για το αποτέλεσμα καθώς, όπως υπογραμμίζει, πρόκειται για μία αρωματοπωλεία μεσαίας κατηγορίας που όμοια της δεν υπάρχει και που το συγκριτικό της πλεονέκτημα είναι ότι προσφέρει premium value for money προϊόντα. “Ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει άρωμα 100 ml αξίας 30 €. Πρόκειται για αρώματα εισαγόμενα, δοκιμασμένα, γαλλικής παραγωγής που δεν έχουν paraben και φυσικά δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα” διευκρινίζει.

Η μεγάλη επιτυχία έγκειται στο ότι κατάφερε να πείσει τη Fragonard Parfumer να αποκτήσει παρουσία και επί ελληνικού εδάφους. Να σημειωθεί ότι ο γνωστός γαλλικός οίκος διαθέτει μπουτίκ καταστήματα κυρίως στη Γαλλία την Ιταλία αλλά και τις χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Στην Ευρώπη ακολουθεί μια αυστηρή πολιτική δίνοντας τα προϊόντα του σε επιλεγμένες μπουτίκ. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που δεν θέλει να μπει σε μεγάλα εμπορικά κέντρα ή αλυσίδες καλλυντικών, καθώς η διοίκησή θέλει να προστατέψει το προϊόν από το να γίνει μαζικό.
“Όσοι μπαίνουν στο κατάστημα μας δίνουν συγχαρητήρια και λένε χαρακτηριστικά πως τέτοιο μαγαζί δεν έχουμε δει ούτε στο εξωτερικό” λέει με υπερηφάνεια η κα Αθανασοπούλου, η οποία έχει την αποκλειστικότητα έξι μεσογειακών brands, μεταξύ των οποίων Erbario Toscano, Carner Barcelona και Antica Barbiera Colla. Στο κατάστημα της μπορεί κανείς να βρει περισσότερους από 600 κωδικούς που περιλαμβάνουν αρώματα, περιποίηση σώματος, περιποίηση προσώπου, αρωματικά κεριά, αλλά και σαπούνια στα οποία οι Έλληνες δείχνουν μια ιδιαίτερη συμπάθεια.

Αν νομίζετε ότι στην αρωματοποιία L' atelier du Parfum μπαίνουν μόνο γυναίκες αυταπατάστε καθώς η ανδρική σειρά περιποίησης Antica Barbiera Colla, εταιρείας που λειτουργεί από το 1904, κάνει θραύση στο αντρικό καταναλωτικό κοινό. “Οι Έλληνες πριν από την κρίση ταξίδευαν αρκετά συχνά και συνήθιζαν να φέρνουν από το εξωτερικό τα αγαπημένα τους προϊόντα. Εμείς απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που ξέρουν τα brand μας, αλλά παράλληλα έχουμε επιφορτιστεί με το να εκπαιδεύσουμε τον Έλληνα καταναλωτή σε ένα πιο ιδιαίτερο προϊόν”.

Το 2018 η επιχείρηση κατέγραψε άνοδο 20% στο τζίρο, σε σχέση με το 2017, και ο στόχος που έχει θέσει η επιχειρηματίας είναι την τρέχουσα χρονιά να προστεθεί ένα ακόμη brand από την Μεσόγειο ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε επτά. Παράλληλα εξετάζει το άνοιγμα ενός δεύτερου καταστήματος την Σαντορίνη ή στο golden hall. Αρκετά θετικά είναι όμως και τα μηνύματα που λαμβάνει από το e-shop, το οποίο αντιπροσωπεύει το 15% του τζίρου.
Για εκείνη ο σωστός manager είναι αυτός που έχει ψυχραιμία και εμπειρία στην οργάνωση. “Ο επιχειρηματίας πρέπει να έχει σε μία τάξη τη δουλειά του. Πριν ξεκινήσεις οτιδήποτε φτιάξε ένα σωστό business plan. Για να πετύχεις είναι απαραίτητο να έχεις καλή σχέση με τα οικονομικά και να υπολογίζεις σωστά το χρήμα για να μην πέσεις έξω” λέει χαρακτηριστικά.
Το όνειρο της είναι να μεγαλώσει η επιχείρηση της και να γίνει μια μικρή βιομηχανία, ένα concept store, το οποίο θα λειτουργεί ως πόλος έλξης τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους τουρίστες.
* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος