Ticket365:Το θέατρο για τους Έλληνες αποτελεί ίαση στην κρίση

Η ticket365, τα Αθηναϊκά θέατρα, οι νέες υπηρεσίες και το άνοιγμα σε Κύπρο και Λονδίνο

Της Μαρίας Ακριβού

Τα 24 χρόνια θητείας στις Ολυμπιακές Αερογραμμές ήταν αρκετά για να συνδεθεί το όνομα του Γιάννη Πέππα με τον κλάδο των αερομεταφορών, στον οποίο πέρασε και το μεγαλύτερο μέρος του επαγγελματικού του βίου. Αν μάλιστα κάποιος του έλεγε ότι στο μέλλον θα ετίθετο επικεφαλής μιας από τις σημαντικότερες εταιρείες διαχείρισης ηλεκτρονικών εισιτηρίων στο χώρο του θεάματος, σίγουρα θα … γελούσε.

Το 2014 με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης O.A. – Aegean τα δεδομένα άλλαξαν και νέες επαγγελματικές προοπτικές έπεσαν στο τραπέζι. Φεύγοντας από τις Ο.Α. δέχεται πρόταση να διευθύνει την ελληνική θεαμάτων (παλιά ΕΛΘΕΑ) και να διαχειριστεί την τύχη 9 Αθηναϊκών θεάτρων, μεταξύ των οποίων, το Παλλάς, το μικρό Παλλάς, το εμβληματικό θέατρο Αλίκη κ.α.

Ο ίδιος, παρότι δεν διέθετε τη σχετική εμπειρία, δέχτηκε την πρόκληση και προχώρησε στο επόμενο βήμα, αυτό του εκσυγχρονισμού με την εισαγωγή νέων τεχνολογικών εργαλείων. Γέννημα της κρίσης ήταν η ticket365, μια εταιρεία διαχείρισης κρατήσεων για θεατρικές και μουσικές παραστάσεις. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με άλλες πλατφόρμες είναι ότι πέρα από την εξυπηρέτηση μέσω διαδικτύου, στο μεγαλύτερης ηλικίας κοινό δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά με κάποιον εκπρόσωπο της εταιρείας προκειμένου να κάνει την κράτησή του.

«Πέρα από τους νέους σε ηλικία ανθρώπους, το παραδοσιακό κοινό μας είναι μιας μεγαλύτερης ηλικίας που σημαίνει ότι δεν είναι εξοικειωμένο με τις νέες τεχνολογίες και ότι θέλει να εξυπηρετηθεί από φυσικό πρόσωπο, γι’ αυτό και υπάρχει, εκτός από την ηλεκτρονική πλατφόρμα πωλήσεων, και τηλεφωνικό κέντρο που εξυπηρετεί όλα τα θέατρα που διαχειριζόμαστε» αναφέρει στο fortunegreece.com, o Γιάννης Πέππας, Διευθύνων Σύμβουλος της ticket365. Εξηγεί δε πως η εταιρεία, που μέσα σε λίγα χρόνια από τη σύστασή της κατάφερε να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά, ακολουθεί μια 360 προσέγγιση όπου στο επίκεντρο βρίσκεται ο πελάτης.
«Για εμάς είναι πολύ σημαντικό το customer care.Ο πελάτης πρέπει να έχει μια προσωπική σχέση με το θέατρο και αυτό του το προσφέρουμε».

Την τελευταία τριετία, που η ticket365 αναπτύσσει τις δραστηριότητές της, έχει αποκτήσει ένα πελατολόγιο και μια σπουδαία βάση δεδομένων την οποία αξιοποιεί προς όφελος του τελικού καταναλωτή. Οι θεατρόφιλοι ενημερώνονται μέσω e-mail, τηλεφωνικά και μέσω sms για τις τρέχουσες παραστάσεις και τις προσφορές που βρίσκονται σε εξέλιξη, και τους παρέχονται οικονομικά κίνητρα ώστε να απολαμβάνουν πιο συχνά το θέατρο που τόσο πολύ αγαπούν.

«Δεν κάνουμε μόνο ticketing, αλλά και εμπορική πολιτική για τις παραστάσεις μας. Όλες οι ανταγωνίστριες εταιρείες έχουν πελάτες τους παραγωγούς. Εμείς θέλουμε να έχουμε το κοινό ως πελάτη και όχι τις εταιρείες. Ο στόχος μας είναι να μπορεί κανείς να βρίσκει φθηνό εισιτήριο, εύκολα προσβάσιμο, με όποιο τρόπο επιθυμεί να εξυπηρετηθεί» τονίζει ο κ. Πέππας και προσθέτει πως χάρη στην αποκλειστική συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς και το πρόγραμμα Yellows, μέσω των easy pay points, ο τελικός καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί τα εισιτήριά του από αρκετές χιλιάδες σημεία εξυπηρέτησης, όπως επίσης από γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων.

athinaika-ticket365-LOGO-3026963557

«Στο θέαμα δεν πρέπει να υπάρχει αποκλειστικότητα»

 

«Το εισιτήριο πρέπει να φτάνει στο κοινό με τη λιγότερη δυνατή προμήθεια. Επιπρόσθετα, το θέαμα δεν πρέπει να διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα. Δεν μπορεί να υπάρχουν ακόμη μονοπωλιακές πρακτικές στην Ελλάδα για τα πολιτιστικά αγαθά. Όλες οι εταιρείες θα πρέπει να είναι σε θέση να πουλάνε τα πάντα, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό». Άλλωστε εκεί είναι που στοχεύει η ticket365. Το 2018 ετοιμάζεται να «χτυπήσει» δουλειές σε Λονδίνο και Κύπρο, καθώς σε αυτές τις αγορές οποιοσδήποτε, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις, μπορεί να διεκδικήσει μερίδιο από την αγορά του θεάματος, εξασφαλίζοντας συνεργασίες με όλα τα θέατρα που βρίσκονται εν ενεργεία.

Γιάννης Πέππας

Ο κ. Γιάννης Πέππας

Παράλληλα, από τη νέα χρονιά θα αναπτυχθούν και θα τεθούν σε λειτουργία υπηρεσίες που θα παραδίδουν κατ’ οίκον τα εισιτήρια σε μεγάλης ηλικίας άτομα και θα μπουν στην οικογένεια των συνεργατών της ticket365 και νέοι Δήμοι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2014 μέχρι και σήμερα μέσω της ticket365 έχουν πουληθεί 5 εκατομμύρια εισιτήρια, νούμερο που επιβεβαιώνει την άποψη ότι οι Έλληνες μέσα στην κρίση στράφηκαν σε πιο ποιοτικά αγαθά. Την ίδια στιγμή, σε μια δύσκολη χρονικά συγκυρία δημιουργήθηκαν 55 νέες θέσεις εργασίας. Η εταιρεία είναι κερδοφόρα και, όπως επισημαίνει ο κ. Πέππας, λειτουργεί με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.

«Ο κόσμος παρακολουθεί θέατρο. Η κρίση μπορεί να “χτύπησε” το χώρο, ωστόσο, ο Έλληνας επιδιώκει να έρχεται σε επαφή με καταστάσεις που του επιτρέπουν να δραπετεύει από αυτή. Έχει βαρεθεί να συζητάει για την κρίση, αν και πιστεύω πως πλέον είναι ώριμος να την αντιμετωπίσει, αλλά οι πολιτικοί για κάποιο λόγο δεν προχωρούν στην επίλυση του προβλήματος».

Γυναίκες ηλικίας 40-55 ετών αποτελούν το top θεατρικό κοινό και ακολουθούν άνδρες άνω των 55 ετών. Ο λόγος που οι νέοι δεν πάνε συχνά θέατρο είναι καθαρά οικονομικός. «Κατά τη γνώμη μου υπάρχουν αρκετές ποιοτικές παραστάσεις και αρκετά καλοί επαγγελματίες που υπηρετούν την Τέχνη. Το θέμα είναι να μπορείς να συνδυάσεις το ποιοτικό με το εμπορικό, διότι στις μέρες μας δύσκολα ένα θέατρο είναι βιώσιμο. Η βάναυση φορολογία των επιχειρήσεων είναι απαγορευτική, όπως απαγορευτικές γίνονται και οι προσλήψεις με τις τεράστιες εργοδοτικές εισφορές».

Ο κ. Πέππας αναφέρει πως ο κλάδος από την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα έχει χάσει το 35% της αξίας του, μολονότι έχουν υποχωρήσει σημαντικά οι τιμές των εισιτηρίων. Για την ticket365 τα πράγματα ήταν καλύτερα αφού και φέτος εκτιμάται ότι η τρέχουσα χρονιά θα κλείσει με +5% στο τζίρο.

Αντιλαμβανόμενη τη σημασία των συνεργιών, η διοίκηση της ticket365 προβαίνει σε συνεργασίες με αρκετούς Δήμους για λογαριασμό των οποίων αναλαμβάνει την εμπορική διαχείριση των θεαμάτων. «Πέρυσι εμπλακήκαμε στα φεστιβάλ των Δήμων Γαλατσίου και Αθηναίων για τη διαχείριση του θεάτρου Βείκου και του Αττικού Άλσους αντίστοιχα. Για το χρονικό διάστημα 2016-2018 “τρέχουμε” τα φεστιβάλ του θεάτρου Βράχων, ενώ φέτος “τρέξαμε» και εκείνο του Δήμου Νέα Σμύρνης. Το όραμά μας είναι να πρωταγωνιστήσουμε στο e-ticket στην Ελλάδα και φυσικά να παίξουμε σημαντικό ρόλο στις διεθνείς αγορές που θέλουμε να αναπτυχθούμε» καταλήγει.