Tsakiris Family: Η επένδυση €1,5εκατ., το παστεριωμένο αυγό και η Ασία

Ο Παύλος Τσακίρης φέρνει το παστεριωμένο αυγό και σχεδιάζει είσοδο στην ασιατική αγορά

Της Μαρίας Ακριβού

Δεν είναι οι πέντε δεκαετίες επιχειρηματικής ιστορίας, αλλά η ικανότητά της να καινοτομεί και να προσφέρει ξεχωριστά προϊόντα που προάγουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Ο λόγος για την οικογενειακή επιχείρηση Τσακίρης, η οποία από τη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης κατάφερε να εδραιωθεί στην ελληνική αγορά και να τοποθετήσει τα αυγά της σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού.

Η Tsakiris Family έκανε το ντεμπούτο της με την παραγωγή και την τροφοδοσία της Θεσσαλονίκης με φρέσκα αβγά το 1963 και έφτασε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 να εξυπηρετεί όλη τη Μακεδονία. Το 2005 μπήκε ενεργά στην εταιρεία και η τρίτη γενιά της οικογενείας, η οποία αποφάσισε να επενδύσει στην προσθήκη της υπεραξίας των προϊόντων, ξεκινώντας μια σειρά επενδύσεων σε ειδικές εκτροφές (αβγά βιολογικής γεωργίας, ελευθέρας βοσκής, Ω3). Παράλληλα, το δίκτυο διανομών αναπτύχθηκε κι άλλο, ώστε σήμερα να εξυπηρετεί εντός 24 ωρών παραγγελίες από όλη την Ελλάδα.

Το μυστικό της επιτυχίας της εταιρείας κρύβεται, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα σύμβουλο της «Αυγά Τσακίρη Α.Ε.», Παύλο Τσακίρη, στη διατήρηση της σταθερά υψηλής ποιότητας των προϊόντων, η οποία τα καταξίωσε στη συνείδηση των καταναλωτών, στην καλή και γρήγορη εξυπηρέτηση των συνεργαζόμενων καταστημάτων και στη μόνιμη αναζήτηση της καινοτομίας, κάτι που, όπως λέει καθιστά την εταιρεία του ηγέτιδα στον χώρο της.

Η ενασχόληση του με την οικογενειακή επιχείρηση συντελέστηκε κατά την ενηλικίωσή του, όταν και ξεκίνησε να εργάζεται στην παραγωγή των αβγών. Για κάποιο χρονικό διάστημα εργάστηκε ως οδηγός παραδίδοντας εμπορεύματα, ενώ πέρασε και από τη θέση του πωλητή, προκειμένου να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας και να είναι σε θέση να κατανοεί πλήρως τα όποια προβλήματα ανέκυπταν σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή μέχρι και τα ράφια των καταστημάτων. Δικαίως το 2009 ανέλαβε τα «σκήπτρα» και έκτοτε ο τρίτης γενιάς επιχειρηματίας βρίσκεται στο τιμόνι της Tsakiris Family, συνεχίζοντας μια παράδοση που μετρά πάνω από μισό αιώνα ζωής!

Στα οκτώ εκατομμύρια ευρώ ο τζίρος για το 2018

«Κοιτώντας πίσω στον χρόνο, ως επιχείρηση έχουμε πετύχει την καταξίωση των brands μας – Αβγά Καλημέρα Τσακίρη και Δημητριακά Le Petit Dejeuner – ως κορυφαία στη συνείδηση των καταναλωτών, κάτι που αποτυπώνεται και στις συνεχείς αυξήσεις των πωλήσεων από χρονιά σε χρονιά, καθιστώντας την επιχείρηση από μια μικρή εταιρεία της τάξεως των 2 εκατομυρίων ευρώ, σε μια εταιρεία που το 2018 προβλέπεται ο τζίρος της να είναι σχεδόν τετραπλάσιος και να αγγίξει τα οκτώ εκατομμύρια ευρώ», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Τσακίρης.

tsakiris 2

Σήμερα η εταιρεία του απασχολεί 60 άτομα, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία αβγών στη Β. Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες πανελλαδικά. Σταθμός στην εξέλιξή της ήταν αναμφίβολα το 2004, όταν στο χαρτοφυλάκιό της προστέθηκαν αβγά ειδικών εκτροφών (Βιολογικά, Ελευθέρας Βοσκής, Ω3), κατηγορίες στις οποίες κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά.

Επιπρόσθετα, το 2014 η διοίκηση έκανε «άνοιγμα» στην κατηγορία των δημητριακών λανσάροντας τη σειρά Le Petit Dejeuner, η οποία βρίσκεται στα ράφια όλων των μεγάλων ελληνικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς επίσης και σε καταστήματα του εξωτερικού στη Ρωσία, τη Ρουμανία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.

 

Παράλληλα, το 2017 μπήκε σε λειτουργία η νέα γραμμή παστερίωσης αβγού, στη Νεοχωρούδα, παράγοντας παστεριωμένο αβγό (ολόκληρο, κρόκο, ασπράδι). Το next big thing θα είναι το λανσάρισμα ενός προϊόντος με ασπράδι αβγού -ready to drink- με γεύσεις για αθλητές, το οποίο θα βρεθεί προσεχώς στα ψυγεία.

«Η μεγάλη τεχνογνωσία του αντικειμένου, η άμεση εξυπηρέτηση των καταστημάτων, η κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών και κυρίως η αδιαπραγμάτευτη ποιότητα των προϊόντων μας είναι αυτά που κάνουν την Tsakiris Family να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό» τονίζει ο κ. Τσακίρης.

Ο Έλληνας επιχειρηματίας αποκαλύπτει πως στα άμεσα σχέδια είναι η μετεγκατάσταση στις νέες εγκαταστάσεις στη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης του συσκευαστηρίου αβγών και των γραφείων, καθώς επίσης και η έναρξη της λειτουργίας της νέας γραμμής παραγωγής μπάρας δημητριακών. Σε παραγωγικό επίπεδο, έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία η νέα μονάδα παραγωγής αβγών αχυρώνα δυναμικότητας 45.000 ορνίθων.

«Βρισκόμαστε στο α’ στάδιο υλοποίησης της επένδυσης, η οποία ξεπερνά το 1,5 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2019. Εκτός από το συσκευαστήριο αυγών και τον νέο κτηριακό χώρο, μέρος της επένδυσης θα πάει στη νέα γραμμή παραγωγής μπάρας δημητριακών», αναφέρει ο κ. Τσακίρης προσθέτοντας πως αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της αδειοδότησης και πως αν δεν υπάρξουν άλλες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, η γραμμή θα έχει τεθεί σε λειτουργία μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Κρίση στην οικονομία αλλά και στις διατροφικές συνήθειες

Πατώντας πάνω στην καινοτομία και την παράδοση, ο κ. Τσακίρης εξηγεί πως οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί, γίνεται πάντοτε με γνώμονα τη δημιουργία υπεραξίας στα προϊόντα που προορίζονται για τον τελικό καταναλωτή, φιλοσοφία την οποία κληρονόμησε από τις προηγούμενες γενιές.

Ως επιχειρηματίας που έχει ζήσει την κρίση, εκφράζει την άποψη πως οι εποχές για νέα επιχειρηματικά ξεκινήματα είναι δύσκολες και πως για να έχει μια προσπάθεια αποτέλεσμα, θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα πολύ σοβαρό πλάνο και συνεργασίες με εξειδικευμένους συνεργάτες.

dimitriaka tsakiris

«Ως εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων καθημερινής χρήσης, η μεγαλύτερη πρόκληση που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν οι αλλαγές που προκάλεσε η κρίση στις διατροφικές -κι όχι μόνο- συνήθειες των καταναλωτών. Έπρεπε να προσαρμόσουμε το προωθητικό μας πλάνο και την τιμολογιακή μας πολιτική βάσει των νέων δεδομένων», επισημαίνει. Προσθέτει επίσης πως μεγάλη πρόκληση ήταν και η δημιουργία του εξαγωγικού τμήματος, το οποίο δημιουργήθηκε στα τέλη του 2016, και κατ’ επέκταση η είσοδος σε νέες αγορές.

Με τις μεγαλύτερες επενδύσεις να έχουν ολοκληρωθεί ή να είναι ήδη σε εξέλιξη, ο κ. Τσακίρης ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, υπογραμμίζοντας πως η παραγωγικότητα έχει πολλαπλασιαστεί και πως είναι πλέον έτοιμοι για τη δυναμική είσοδο σε νέες αχαρτογράφητες αγορές του εξωτερικού, όπως η ασιατική και η αραβική. Παράλληλα στα σχέδια είναι η αύξηση της συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων, αλλά και η ενίσχυση της παρουσίας στο κομμάτι της HO.RE.CA.

*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού Fortune Greece