Τα τρικαλινά μπισκότα που κάνουν το γύρο του κόσμου

H επένδυση ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ και η επεκτατική πολιτική με επώνυμα προϊόντα

Της Μαρίας Ακριβού

Να επεκτείνει το δίκτυο διανομής των προϊόντων της, αυξάνοντας παράλληλα το brand awareness του σήματός της, επιχειρεί η ΒΙΟΛΑΝΤΑ. Η διοίκηση της παραδοσιακής κουλουροποιίας από τα Τρίκαλα, εδώ και τρία χρόνια έχει αλλάξει στρατηγική περνώντας από τη χύμα παραγωγή στο επώνυμο προϊόν, δίνοντας έμφαση στις εξαγωγές. Πρόσφατα μάλιστα προέβη σε επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία νέου εργοστασίου στα Τρίκαλα, κίνηση που θα ανεβάσει σημαντικά τα μεγέθη της ετήσιας παραγωγής που, μέχρι στιγμής, ανέρχεται σε 7.000 τόνους μπισκότα και κουλούρια.

Πρόκειται για μια υγιώς αναπτυσσόμενη εταιρεία, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητα της το 1975 από ένα συνοικιακό αρτοποιείο στα Τρίκαλα και σήμερα απασχολεί 110 εργαζόμενους στα δύο εργοστάσια της περιοχής, καθώς επίσης και στα δυο υποκαταστήματα που διατηρεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

«Ο κόσμος έψαχνε τα προϊόντα μας και έτσι αποφασίσαμε να μπούμε δυναμικά στο κομμάτι του retail με επώνυμο προϊόν. Πέρα από τη HO.RE.CA. σήμερα έχουμε παρουσία σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ» αναφέρει  ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας ΒΙΟΛΑΝΤΑ, Χρήστος Κατσούλας, διευκρινίζοντας πως υπάρχουν δύο κανάλια διανομής: εκείνο των επώνυμων προϊόντων, καθώς και εκείνο της ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία σε επίπεδο παραγωγής αγγίζουν τα ποσοστά του 50% έκαστο.

Ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας ΒΙΟΛΑΝΤΑ, Χρήστος Κατσούλας.

Ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας ΒΙΟΛΑΝΤΑ, Χρήστος Κατσούλας.

 

Αν η εταιρεία κατάφερε να κερδίσει την αποδοχή της αγοράς αυτό δεν οφείλεται μόνο στις τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας που κουβαλάει στην πλάτη της, αλλά και στο πλούσιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που ανέρχεται σε 200 κωδικούς. «Μέσα από τα δύο εργοστάσια στα Τρίκαλα και τις έξι πλέον γραμμές παραγωγής, η εταιρεία ΒΙΟΛΑΝΤΑ παράγει καινοτόμα και ποιοτικά προϊόντα προσφέροντας νέες προτάσεις, που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν στην αγορά, στην καλύτερη δυνατή τιμή. Οι εξαγωγές μας σήμερα αντιπροσωπεύουν το 20% περίπου των πωλήσεων μας, με στόχο σύντομα να ξεπεράσουν το 30%».

Οι κυριότερες αγορές του εξωτερικού στις οποίες ταξιδεύουν τα μπισκότα ΒΙΟΛΑΝΤΑ είναι η Ευρώπη, η Αμερική και η Ασία με τα μπισκότα FULL 45, τα μπισκότα Bianca και τα μπισκότα κρέμας να κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Στην Ελλάδα δε, οι πιο εμπορικοί κωδικοί είναι τα μπισκότα βρώμης. «Για το 2018 σκοπεύουμε να λανσάρουμε στην αγορά νέους κωδικούς και να προσθέσουμε και νέες κατηγορίες προϊόντων. Ήδη λανσάραμε τις μπάρες βρώμης και τα cookies Full 45 με γιαούρτι και τα σχόλια ήταν θετικά» λέει ο κ. Κατσούλας.

F 45 YOGHOURT_mockup

Με ρυθμό ανάπτυξης +30% «τρέχει» το 2017

Η διοίκηση της εταιρείας, που ενέταξε στο δυναμικό της στελέχη με μακρόχρονη εμπειρία στον κλάδο των τροφίμων, όπως ο κ. Κατσούλας, έχει αποκτήσει εξωστρεφή προσανατολισμό, κάτι που φαίνεται και από τη συμμετοχή της στις κυριότερες εκθέσεις σε Ευρώπη (Anuga, Sial), Αμερική και Σαουδική Αραβία. «Φέτος είχαμε μια εξαιρετική χρονιά και «τρέχουμε» με +30% ανάπτυξη. Εκτιμούμε ότι ο τζίρος που ήταν στα 9,1 εκατ. ευρώ το 2016 θα κλείσει κοντά στα 12 εκατομμύρια ευρώ».

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ ο κ. Κατσούλας εμφανίζεται αρκετά επιφυλακτικός εκφράζοντας την άποψη ότι και το 2018 θα δούμε να πραγματοποιούνται αρκετές συγχωνεύσεις και εξαγορές. «Το project Σκλαβενίτης-Μαρινόπουλος συνιστά μια θετική εξέλιξη. Εμείς ως εταιρεία είχαμε αποτραβηχτεί αρκετά νωρίς και έτσι δεν επηρεαστήκαμε. Σίγουρα η αγορά δεν θα αντέξει και άλλο φιάσκο και από ότι φαίνεται στο τέλος θα επικρατήσουν τα μεγαλύτερα σχήματα που είναι και πιο ισχυρά» επισημαίνει.

MPARES VROMIS_mockup2

Ο ίδιος διαβεβαιώνει πως η εταιρεία έχει μικρό τραπεζικό δανεισμό, γεγονός που της επιτρέπει να κάνει τοποθετήσεις που ευνοούν τα αναπτυξιακά της σχέδια, ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, τα υφιστάμενα μέτρα είναι τόσο εξοντωτικά που όσοι επιχειρηματίες είναι εντάξει στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, δυσκολεύονται να επιβιώσουν. «Στο εξωτερικό η κατηγορία του μπισκότου είναι αρκετά αναπτυγμένη, αλλά υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για το brand Ελλάδα και εκεί επικεντρωνόμαστε. Η ελληνική διατροφή έχει απήχηση. Επίσης, και ο τουρισμός είναι σημαντικός δείκτης για τον κλάδο μας. Ο Ευρωπαίος τουρίστας έχει μεγαλύτερη κατά κεφαλήν κατανάλωση σε μπισκότα από ότι ο μέσος Έλληνας. Επομένως όσο περισσότεροι τουρίστες επισκέπτονται την Ελλάδα τόσο περισσότερο αυξάνεται και ο όγκος των πωλήσεών μας» καταλήγει.

 

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση του fortunegreece.com